Feb 09 2012

Waar ben ik nu…

Published by under Reizen,Roadtrip

Ik krijg een hoop vragen op dit moment van waar ik nou ben en wat ik allemaal doe. het is voor mij erg lastig om internet of zelfs maar bereik te krijgen hier op mijn roadtrip. Maar…. op dit moment dan toch een camping gevonden in Eungella national park bij Mackay met wifi. Dat is waar ik dus nu ben… We staan met onze gehuurde van nu op een camping op zo’n 700 m hoogte met naast ons het dal, wat dus een prachtig uitzicht geeft.

We hebben al een hoop gezien en gedaan. Vanaf Alice Springs heb ik samen met Danny een “relocation van” van Alice Springs naar Cairns gebracht in 5 dagen. Dit is een auto of van die ze dan in een andere plaats willen hebben en die je daar dan met alleen brandstofkosten heen kunt brengen. Het bleek een van te zijn van zo’n 8 m lang met een douche en toilet. Supergaaf, maar wel heel groot. ik heb zelf ook 2 dagen gereden. Australië is misschien wat vogeltjes en hagedisjes armer, maar we zijn na 5 dagen in Cairns aangekomen. Van ALice Springs, waar het droog en heet is, naar Cairns, waar het nat, zweterig en heet is.

In Cairns hebben we 5 nachten in een mooi hostel aan het strand gezeten, nog gebarbecued op de gratis bbq’s op het strand, gezwommen in de zwembaden en lekker een beetje uitgeslapen.

Op 25 januari hebben we onze van gehuurd, waar we nu al 2 weken in reizen. We zijn eerst naar het noorden vertrokken. Naar Cape tribulation. Daar hebben we de Mount Sorrow beklommen, 7 km return, in zo’n 7 uur. Want lopen was er niet echt bij. Klimmen daarentegen wel. Vasthoudend aan de wortels naar boven en beneden. na 3,5 km helemaal boven, helaas in de wolken en geen uitzicht, weer dat hele stuk terug. Vol met bloedzuigers en muggen, een hele fijne combinatie, maar een prachtige hike!

In de buurt ook nog een krokodillentour gedaan langs de Daintree river. Er waren geen andere mensen die de tour deden, waardoor Danny en ik dus een privétour kregen. Met een biertje, een wijntje en wat nuts zijn we met Bruce butcher de rivier op gegaan. We hebben 2 (kleine) salty’s gezien, een supergroene treefrog en een aantal mooie vogels.

Na nog 3 dagen spierpijn van de mt sorrow, hier en daar nog wat mooie campings en waterholes weer terug naar cairns en zijn we verder naar het zuiden gegaan.

We hebben op een gratis camping de eerste cassowary gezien, waar we al een paar dagen naar op zoek waren en die toen gewoon ons plekje op kwam lopen. daarna naar Paronella park geweest, een prachtig park wat jaren niets aan onderhoud is gedaan en toen gevonden is door een stel die het weer helemaal opgeknapt hebben. Ze hebben hier energie vanwege de waterval, super interessant en mooi allemaal. Vooral Danny, als engineer zijnde, vond dit erg interessant. Na 2 geweldige tourtjes in dit park, waarvan 1 in het donker in de regen reizen we verder richting Airlie Beach. We drinken koffie bij de whitsunday coffee company, waar ze de koffie maken van hun eigen koffiebonen op het veld erachter en kopen heerlijke koffieboontjes met chocola ;)

Op maandag 6 februari doen we een cruise naar de whitsunday islands. We hebben de prachtigste dag uitgekozen om dit te doen. het weer is erg goed en the great barrier reef daarom ook bijzonder fraai! Erg mooie vissen en koraal gezien. Na een heerlijke lunch op de boot en nog wat onderwaterleven komen we ‘s avonds weer moe aan bij onze van, waar we gelukkig met de bus weer worden afgezet.

Cape hillsborough en Eungella zijn onze volgende bestemmingen. Bij Cape Hillsborough krijgen we ‘s avondsa op onze camping nog bezoek van een possum die onze afvalbak en ons eten wel erg interessant vind en die slaapt de hele nacht in de boom naast onze van. Na een mooie hike langs het water gaan we naar Finch hatton. Hier staan we op een camping waar alles zelf is gemaakt en al het water komt uit de rivier. De Platypus Bushcamping, waar we helaas geen platypussen hebben gezien, maar wel een kingfisher, een bruine slang en een goanna. Na een heerlijke duik in de rivier, een hike van 2 uur met ook weer een duik in the waterhole, zijn we naar Eungella gereden, waar we nu zitten en waar het de eerste avond is dat het een beetje koud begint te worden. ;) Heerlijk! Zou koud in NL hoeft van mij niet, maar ‘s nachts iets koeler dan 25 graden zou toch wel fijn zijn.

Wat er hierna nog komt, lezen jullie in mijn volgende verhaal.

De foto’s komen ook later nog.

5 responses so far

5 Responses to “Waar ben ik nu…”

1.   Opa en Omaon 12 Feb 2012 at 15:24

Hallo Lindam
    Leuk weer een bericht van je te krijgen uit het land van
    de tegenvoeters
    zo te lezen heb je het nog steeds erg naar je zin.
    Hier in Nederland wordt deze dagen druk geschaatst.
    Het leek er even op dat er weer eens een
    elfstedentocht gehouden zou worden, maar het ging
    net niet door, Het had nog een paar dagen hard
    moeten blijven vriezen. Het temperatuurverschil met
    Australië was zo’n 45 á 50 graden Celsius en dat is nogal wat.
    Voor de liefhebbers was en is er veel te genieten, maar
    geef ons maar wat warmer weer, hoewel, zo warm
    als het daar bij jou is hoeft het nou ook weer niet.
    Geniet nog maar lekker door van wat je ziet en
    meemaakt. We horen wel weer wat van je.
    Groetjes van opa en oma.

2.   tante aadon 10 Feb 2012 at 10:40

hoi linda ik heb net je verhaal gelezen.je kan ook van alles he?
    om met zo,n grote auto te rijden ik wou nu ook wel bij jullie willen zijn .want het is hier erg kouwt nog 2 maanden en dan is de vac al weer voorbij .het is wel een vac. dat je nooit meer
    zal vegeten.ik wens je nog veel plezier.en wes voorzichtig
    met al die beesten .groetjes tante aad.

3.   Sandraon 09 Feb 2012 at 14:46

Hee Lin,
    Jeej, eindelijk weer een stukje van jou om te lezen. Ook ik was 1 van diegene die zo nieuwsgierig was wat je nu aan het doen bent en waar je nu bent. Wat maak je toch veel mee, onwijs leuk! Geniet van alles en ik kijk uit naar je volgende verhaal met belevenissen.
    X Sandra

4.   Inaon 09 Feb 2012 at 13:11

Hoi Linda
    Ook ik heb net weer genoten van je stukje, gelukkig heeft je vader de vertaling geplaatst.

Ik vind het hier wel lekker koud hoor, ik zou het zo heet niet uithouden. Maar jullie genieten wel he? Nou veel plezier nog verder en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto’s
    Ina

5.   Peteron 09 Feb 2012 at 12:58

Linda, dit is weer een leuk stukje geworden.Jullie maken heel wat mee zeg.
    Wist je dat de cassowary (Casuaris) bijna het gevaarlijkste dier van australie is ? Jullie hebben de ontmoeting gelukkig overleefd.
    Je mag er wel een woordenboek bijdoen.
    salty = zoutwater krokodil
    platypus = vogelbekdier
    kingfisher = soort ijsvogeltje
    goanna = groot soort hagedis

Veel plezier verder samen

Trackback URI | Comments RSS

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment