Sep 17 2011

Down under here I am!!!

Published by under Reizen

Het bed in Taipei was erg fijn. Daar nog even een douche genomen in het schone hotel, dat waarschijnlijk de laatste is voor de komende tijd. Buiten is het al helemaal donker. Om 19.00 u ging hier de zon in 1 keer uit… Maar het is nog steeds rond de 30 graden, dus heerlijk om hier buiten rond te lopen. We worden weer met de bus opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Daar nog 2 uurtjes wachten en om 23.55 u vliegen we naar Sydney!!!

Na de vliegreis naar Sydney, ben ik het vliegtuig wel echt helemaal zat. De 7 vliegtuigmaaltijden in 2 dagen en zittend slapen zijn nu voorbij.

Het is donderdag 15/09/2011 en om 11.00 u lokale tijd komt de grond van Australie heel dichtbij!

Down Under here I am!!!

Op het vliegveld worden we ontvangen door 2 Australian Backpacker organisatoren: Mathijs en Marloes. Zij zullen ons de komende dagen wegwijs maken in en rondom Sydney en ons meenemen naar de haven en de Blue Mountains. Moe van de reis, rijden we met de bus even langs de haven. Ik ben nog geen 2 uur in Sydney en heb de Harbour Bridge en het opera gebouw al gezien. dat had ik niet verwacht. Zondag gaan we hier een havencruise doen, dus dan zullen we het nog beter kunnen zien.

Er is een hoop te doen hier en door het praatje wil ik alles wel doen, maar dat gaat misschien iets te duur worden. De outback tour van 10 dagen ga ik zeker doen. Deze tour gaat van Adelaide naar Alice Springs. In een klein groepje (ongeveer 10 mensen) wordt je door een gids meegenomen door de outback. Super primitief. Geen toilet, douche of telefoon en je slaapt in de open lucht in je eigen slaapzakje. Deze tour eindigt bij de Uluru die ik ook zeker wil zien. Gaaf! Heb er nu al zin in.

Alles is hier wel ontzettend duur. Ik had het al wel gehoord, maar het is echt niet normaal.  Een brood is 4 dollar: € 3,- en 5 tomaten kosten hier zo’n 5 dollar: € 3,75. En dat is hier met alles. Dus misschien binnenkort toch maar tomaten gaan plukken als bijbaantje… Sommige mensen maken hier ook het hostel schoon, tegen gratis verblijf. Dan maak je elke dag alle toiletten, douches en de keuken (die echt te vies is) schoon.

Na alle informatie, bankzaken en andere belangrijke dingen te hebben ingevuld, hebben we een heerlijke bbq op het dakterras van het hostel. Daar heb ik mijn eerste stukje kangaroovlees gegeten en m’n eerste glas cone gedronken (de goedkoopste wijn die er is) Een aboriginal komt met zijn diggeridoo langs en vertelt over de aboriginals. Leuk op onze eerste avond. Als iedereen is uitgegeten, gaan we naar  een cafétje waar ik met Coen toast op onze eerste dag Sydney met een gratis champagne. En vervolgens maken we er nog een gezellige dansavond van bij de Soho. Eenmaal in m’n bed, val ik als een blok in slaap.

Vrijdag 16-09-2011

Vandaag staan bankzaken en andere belangrijke zaken op het programma. Een medicare kaart wordt geregeld, een bankaccount wordt geactiveerd en ik krijg een bankpasje. In het park lunchen we met de hele groep in het zonnetje. De ibussen hier zijn er net zo veel als de mussen in Nederland. Deze brutale vogels proberen hier en daar eten te krijgen en zijn ook nog aardig egoïstisch en maken ruzie om stukjes noodle. Ook gaan we nog even langs bij de autodealer. Het zou wel heel gaaf zijn om in zo’n busje door de outback te rijden (kleine caravan) maar ik ga toch voor de bus, trein en het vliegtuig.

Niels en Erik koken voor de hele groep en hebben een lekkere pasta gemaakt. Gezellig om zo met z’n allen nog even te eten, voordat iedereen z’n eigen weg gaat. Vanavond hebben we even een vrije avond. Dat betekent: kaarten in ons hostel en vroeg naar bed, want de jetlag is nog aardig aanwezig.

Zaterdag 17-09-2011

Vandaag staan de Blue Mountains op het programma. We staan om 6 uur op, want om 7 uur gaan we ontbijten. We worden om 8 uur opgehaald door een gids van ‘the happy couch’. Dan is het nog 1,5 uur rijden naar de Blue Mountains. Helaas zijn er vandaag geen kangaroos. Het is te warm. Het is nog wel winter hier, maar het is al rond de 25 graden. Op naar boven, waar we lunchen met een heerlijke pie met kip en groente (soort pasteitje) en vervolgens in de Blue Mountains rond gaan lopen. Het is een hele klim, maar wat een prachtig uitzicht. Onze gids vertelt een hoop leuke verhalen en het is geweldig om hier te staan.

Op de terugweg in de bus is iedereen zo moe dat iedereen slaapt. Ik slaap met m’n hoofd op m’n rechterschouder, waardoor ik de komende dagen last zal hebben van m’n nek, maar dat betekent wel dat ik echt moe was. In ons hostel hebben Cecile, Maike en Evelien boodschappen gedaan en gekookt. Lekker pasta ;) Vanavond gaan we stappen bij Kings Cross hotel. Deze tent heeft 6 verdiepingen en helemaal boven heb je een prachtig uitzicht over Sydney!

Zondag 18-09-2011

Vandaag gaan we naar de haven. Onderweg lopen we door het botanic park waar ontzettend veel grote vleermuizen zitten. (vliegende honden)

Bij de haven gaan we een cruisetochtje maken langs de Harbour Bridge en het opera gebouw en hebben daarna een stop van een paar uur op het strand. Daar krijgen we een heerlijke lunch en kunnen we zwemmen. We lopen daar nog een stukje en kunnen vanaf een uitzichtpunt de oceaan zien.

Na deze leuke dagen sluiten we de groepsreis vanavond af met een etentje bij de Italiaan en een dansje bij de pub om de hoek.

21-09-2011

De afgelopen dagen heb ik vooral gekeken naar wat ik wil gaan doen de komende tijd en een aantal dingen geboekt. Ik heb de outbacktour geboekt!!! Dus ga 10 dagen primitief leven. Ik heb nog geen datum vastgezet, maar waarschijnlijk wordt dit eind oktober, begin november, als het ‘s nachts iets warmer is… Ik heb ook een buspas voor Nieuw Zeeland geboekt. Ik kan dan heel Nieuw Zeeland rondreizen en kan een dag vantevoren bellen voor een plekje.

Ik ga morgen naar gosford en wordt dan door iemand opgehaald om 2 weken te werken op een tomaten Farm… Voor gratis accommodatie. Ik ben benieuwd. Het is prachtig weer en ga vandaag lekker de stad in en naar een markt hier in Sydney. Tot snel weer.

5 responses so far

5 Responses to “Down under here I am!!!”

1.   Mariellaon 21 Sep 2011 at 20:38

Hoi Linda,

Wat een geweldige ervaringen allemaal. En prachtige foto’s. We volgen je op de voet, leuk om alles te lezen.
    Succes met de tomatenpluk.
    X mam

2.   Natalieon 20 Sep 2011 at 10:00

Hee lin!
    Vandaag ben je alweer een week weg uit Nederland.
    Het ziet er echt super mooi uit allemaal. Maar wat is het duur zeg! Ik hoorde inderdaad ook mensen die zeiden dat het duur was, maar zo erg…
    Die 10daagse tour is wel heel erg primitief, maar zal wel erg gaaf zijn. (Pas op, ik heb geleerd dat je geen paddestoelen moet eten onderweg haha)
    We kijken allemaal elke dag op je weblog hier, zo benieuwd naar wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier daar!

Xx Natalie

3.   Dionneon 19 Sep 2011 at 20:21

Heey Zus,

Wat gaaf joh! Ik hoop dat de jetlag snel over gaat…
    Heel veel plezier en zo te zien gaat dat wel lukken ;).

XxX Dionne

4.   Peteron 19 Sep 2011 at 17:59

Linda,

leuk geschreven.
    Mooie foto’s van o.a. de opera. Het ziet er fraai uit.
    We zijn benieuwd naar de rest van de foto’s.

Was die ‘cone’ een beetje te drinken ? vast niet.

Veel plezier

PS. nog bedankt voor je leuke kaarten.

5.   Simoneon 19 Sep 2011 at 14:46

Hej Linda!!

Dat klinkt nu al helemaal leuk… en die tiendaagse tocht helemaal! Ben benieuwd naar de foto’s nieuwe verhalen en zo voort, you go girl!

liefs Simone

Trackback URI | Comments RSS

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment